Nova godina počela serijom stravičnih nesreća na bh. cestama: Za tri dana pet izgubljenih života

Nova godina počela je serijom nesreća na bh. cestama koje odnose živote, ponovo pozivaju na oprez i alarmiraju na potrebe ulaganja u infrastrukturu i poduzimanje mjera u saobraćaju.

Međugorje je u nevjerici nakon pogibije dvojice dječaka, rođenih 2013. i 2015. godine, u prevrtanju traktora s prikolicom u kojoj su se djeca nalazila.

Smrt u Crnici
Iz Tužilaštva Hercegovačko-neretvanskog kantona su za „Avaz“ kazali kako mogu potvrditi da je 2. januara, u 13.40 sati, na brdu Crnica iznad Međugorja, općina Čitluk, prilikom sječe i prikupljanja drva od N. Č. i H. Č., s kojima su bila i dva maloljetna djeteta, korišten traktor s prikolicom te da je došlo do tragične nesreće.

Nastradala dvojica dječaka. Facebook

– Do nesreće je došlo na način da se u jednom trenutku iz za sada još neutvrđenih razloga traktor s prikolicom i drvima prevrnuo i tom prilikom došlo je do stradanja dvoje malodobne djece, rođenih 2013. i 2015. godine, koji su od posljedica zadobivenih ozljeda preminuli na licu mjestu. N. Č. i H. Č. su otac i djed smrtno stradalih – kazali su nam iz Tužilaštva HNK.

Zbog smrti dva brata na području općine Čitluk 4. januar proglašen je Danom žalosti.

Lajkajte nas na Facebooku?

Vozač Passata iz Posušja P. P. (24) poginuo je u petak, 3. januara, u 4.52 sati, u saobraćajnoj nesreći u mjestu Rastovača na magistralnom putu. U Misurićima kod Maglaja, 3. januara oko 8.55 sati, poginuo je biciklist kojeg je udario kamion.

U Kantonalnoj bolnici Zenica preminula je 17-godišnja Lana Mujačić iz Zenice, koja je 2. januara teško povrijeđena u saobraćajnoj nesreći u Lašvi. Ona je bila suvozač u Golfu kojim je upravljao M. M. (30), a kojim su sletjeli s kolovoza. Maloljetnica je prevezena u KB Zenica. Građani su davali krv za nastradalu djevojku, ali je ona na kraju izgubila bitku za život.

Ispravnost vozila
Komentirajući ove stravične nesreće tehnički direktor Instituta za saobraćaj i komunikacije iz Sarajeva Adnan Tatarević za “Avaz” je naglasio da se infrastruktura kod nas jako slabo i sporo gradi.

– Drugi segment je ispravnost vozila. Između ostalog, ljudi slabo vode računa o vožnji u zimskim uslovima. Ako pogledate kvalitet guma, ukoliko su zimske – veoma često su veoma stare, a imamo slučajeva da se vozi i s ljetnim gumama, što često bude pogubno. Najbitniji segment je čovjek. Imamo i mnogo neodgovornosti u smislu alkoholizma, posebno tokom praznika, pa je ovo što nam se dešava rezultat našeg cjelokupnog odnosa i ulaganja u sigurnost saobraćaja – kaže za “Avaz” tehnički direktor Instituta za saobraćaj i komunikacije iz Sarajeva, Adnan Tatarević.

Nema sistemskih rješenja
U 2023. godini je u 27.488 nesreća u BiH poginulo 255 osoba. Iako je intencija da se osigura da crni podaci budu barem za polovinu lakši, Tatarević ne očekuje da će se oni bitnije promijeniti u izvještaju za prošlu godinu.

– Sistemskih rješenja nemamo. Najviše reaguju mediji poput vašeg, a oni koji bi trebali se ušute na sve što se dešava. Ako krenemo s nivoa države, nemamo strategije sigurnosti, akcionog plana, nemamo formirano vijeće za sigurnost saobraćaja, a onda se sve implicira na niže nivoe – kaže Tatarević.

Sjesti pijan za volan smatram ubistvom
– Kada je o odgovornosti čovjeka riječ, sjesti u alkoholiziranom stanju za volan smatram ubistvom, bez obzira što to pakujemo u druge zakonske norme. To nije nezgoda, već naš lični izbor. Očito da nismo svjesni da je jedna sekunda u saobraćaju 15-16 pređenih metara pri normalnoj vožnji – ističe Tatarević,piše Avaz

Izvor vijesti: haber.ba

prethodni članak

Objavljen novi video: Evo kako će izgledati dionica Koridora 5C od Ovčara kod Konjica do tunela Prenj

sljedeći članak

BiH: Sunce, magla i temperature do -14 stepeni!